Шановні клієнти!

З 28 квітня 2020 року набула чинності нова редакція Закону про фінансовий моніторинг. Які зміни та спрощення відбулися?  Перш за все, -  це нові вимоги для здійснення платежів відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Варто зауважити, що закон не є новим, а його норми діють впродовж багатьох років. Нова редакція впроваджує вимоги  ризик-орієнтованого підходу у роботі з клієнтами та гармонізує українське законодавство з вимогами європейського законодавства у сфері протидії легалізації коштів та фінансуванню тероризму. Ризик-орієнтований підхід означає, що банки будуватимуть свою роботу та розподіляти глибину аналізу операцій чи клієнтів, в залежності від рівня ризику.

Загалом, значно спрощуються вимоги фінансового моніторингу для більшості клієнтів банківської системи України.

Сподіваємося, наші роз’яснення  допоможуть вам!

Важливо! Звичайні операції громадян та реальний бізнес клієнтів не підпадають під увагу Банка.

Особлива увага та додатковий контроль будуть приділятися високо ризикованим клієнтам, які проводять великомасштабні схемні операції, займаються фіктивним підприємництвом та операціями з публічними особами.

1. Щодо пояснення джерел надходження коштів

Нові вимоги нічого не змінюють у цьому питанні.
Банк уже Вас ідентифікував як клієнта, ми знаємо Вашу активність та звичні платежі. У разі, якщо активність на рахунку буде нетиповою для Вас, то ми переконаємося, що це точно Ви здійснюєте операцію.

2. Щодо підходу до великих операцій

Насамперед, нові вимоги закону підвищують зі 150 тис. грн до 400 тис. грн. порогові значення операції та зменшують перелік ознак операцій, за якими вимагається звітування. Підхід Банку до аналізу великих операцій суттєво  змінюватися не буде.

Набуття чинності нової редакції закону нічого не змінює у підходах Банку. Відкриваючи рахунок, клієнт надає банку інформацію про себе, про свої доходи тощо. Банк щодня спостерігає та знає історію операцій клієнта і розуміє, які є звичними для нього. Тож тільки якщо йдеться про нетипову операцію, яка не відповідає фінансовим можливостям клієнта, тоді банк може звернутися  за відповідними поясненнями.

3. Щодо додаткової ідентифікації для переказів між картками, в мережі інтернет, в магазинах

Додаткова ідентифікація не потрібна. Ви як власники карток та клієнт банку можете робити всі звичні для Вас операції.

4. Щодо лімітів на валютний переказ

Оскільки йдеться про валютний рахунок наявного та уже ідентифікованого клієнта банку, жодних лімітів на зарахування коштів на рахунок законодавством не встановлено. Як і раніше, жодних лімітів та обмежень на зарахування на рахунок коштів, перерахованих із-за кордону, валютним законодавством чи законодавством з фінансового моніторингу не встановлено.

5. Щодо ідентифікації для переказів Western Union

Оскільки це готівковий переказ, то при здійсненні цієї операції необхідно ідентифікувати та верифікувати платника. Тобто, клієнту треба мати з собою паспорт та пояснити що це за платіж.

Додатково наголошуємо про перекази, які не вимагають ідентифікацїі/верифікації платників/отримувачів та супровідної інформації), а саме:

  • - готівкові перекази в межах України до 5 000 гривень (за умови відсутності ознак дроблення);
  • - перекази з використанням ПК або електронних грошей для оплати товарів чи послуг і номер ПК та/або наперед оплаченої карти багатоцільового використання супроводжує переказ на всьому шляху руху коштів;
  • - сплата податків, штрафів та інших обов’язкових платежів на користь органів державної влади або переказу коштів за житлово-комунальні послуги;
  • - зняття коштів з власних рахунків;
  • - перекази коштів на суму, що є меншою ніж 30 000 гривень (еквівалент), для зарахування на рахунок отримувача виключно з метою оплати вартості товарів, послуг, погашення заборгованості за кредитом за умови, що суб’єкт первинного фінансового моніторингу, що надає послуги з переказу коштів отримувачу, може здійснити відстеження через отримувача за допомогою унікального облікового номера фінансової операції переказ коштів та визначити особу, яка уклала договір з отримувачем про поставку товарів, надання послуг, надання кредиту;
  • - перекази коштів між платником (ініціатором переказу) і отримувачем платежу, які проводяться через посередника, уповноваженого вести переговори та укладати договір купівлі-продажу товарів або послуг від імені платника (ініціатора переказу) або отримувача.

 

Телефони наших відділень:

  • м. Київ: (044) 500-71-08; (097) 690-82-73; (063) 428-08-37
  • м. Харків: (057) 777-03-11; (050) 355-79-23; (050) 935-39-18
  • м. Львів: (032) 226-76-32; (067) 320-86-50; (097)635-89-72

 

По всіх нагальних питаннях обслуговування, банківських  сервісів звертайтеся за телефоном                 (044) 277 47 09, +38 050 477 22 20, ел. адреса: bank@europrombank.kiev.ua

З  повагою,

Ваш АТ «ЄПБ»